Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Eesti keele omandamist toetavad tunnitegevused I kooliastme mitmekeelses klassis

cover_image

Abstract

Üleminekul eestikeelsele õppele alates 2024. aasta sügisest on oluline mõista, kuidas käib eesti keele ja eesti keeles õpetamine I kooliastmes, mida üleminek puudutab enim. Õpetajate enesevaatlusel kogutud andmetest selgub, et eesti keele kui teise keele tundides kasutavad õpetajad mitmesuguseid meetodeid, kuid aktiivõppe võtteid ja kommunikatiivse keeleõpetuse põhimõtteid alati ei rakendata ning valdav on õpetaja juhitud frontaaltöö. Ainetundide tegevused on ainespetsiifilised. Mõnel juhul pööratakse eraldi tähelepanu ainesõnavarale, kuid ainekeelega tervikuna ei tegeleta. Uuringu tulemused on olulised õpetajatele suunatud koolituste ja õpetajakoolituse kavandamiseks.

Keywords

enesevaatlus andmekogumismeetodina, aktiivõpe keeletunnis, kommunikatiivne keeleõpe, lõimitud aine- ja keeleõpe, eesti keele kui teise keele õpetamise meetodid, eestikeelne aineõpe

PDF

Similar Articles

31-40 of 117

You may also start an advanced similarity search for this article.